בתחילת השנה התבשרנו שבבת ים החל פרויקט ניסיוני חדש בישראל. תלמידי כיתה ז' בעיר ילמדו בעזרת טאבלטים.
הרעיון נשמע מסקרן ומהפכני.
בטלויזיה התפרסמה כתבה בה הראו כיתה "חדשנית" הלומדת בעזרת טאבלט.
אינני מכירה את הפרויקט , ראיתי אותו בפעם הראשונה בערוץ 2 בטלוויזיה. לאכזבתי , בכתבה נראתה מורה , נכנסת לכיתה עומדת במקומה הרגיל ומבקשת מהילדים, לפתוח את הטאבלט בעמוד מסוים בספר הלימוד. הילדים פותחים את הספר ולומדים כפי שלמדו לפני כ-30 שנה כשעוד הייתי תלמידה.
האמצעי הטכנולוגי המדהים שנמצא בידיהם הפך להיות ספר . הטאבלט פתר את בעיית המשקל של הספרים.
אך האם יש כאן למידה חדשנית? פורצת גבולות? האם השימוש בטאבלט כספר הוא הייעוד שלו? אני חושבת שהתשובה היא לא!. בתוכנית זו אין חדשנות פדגוגית, הטאבלט אינו משמש כמנוף לקראת הכנת הבוגר לחיים עתידיים.
סביבת הלמידה השתנתה אך ההוראה נשארה כפי שהיא ובשל כך להערכתי הפרויקט הזה לא יצליח.
כיצד ניתן להשתמש בסביבת למידה כמנוף לחדשנות ? במאמר בכתב העת "אאוריקה" ניתן לקרוא את התשובה לשאלה הזו
http://www.matar.ac.il/eureka/newspaper30/docs/05.pdf.
הרעיון נשמע מסקרן ומהפכני.
בטלויזיה התפרסמה כתבה בה הראו כיתה "חדשנית" הלומדת בעזרת טאבלט.
אינני מכירה את הפרויקט , ראיתי אותו בפעם הראשונה בערוץ 2 בטלוויזיה. לאכזבתי , בכתבה נראתה מורה , נכנסת לכיתה עומדת במקומה הרגיל ומבקשת מהילדים, לפתוח את הטאבלט בעמוד מסוים בספר הלימוד. הילדים פותחים את הספר ולומדים כפי שלמדו לפני כ-30 שנה כשעוד הייתי תלמידה.
האמצעי הטכנולוגי המדהים שנמצא בידיהם הפך להיות ספר . הטאבלט פתר את בעיית המשקל של הספרים.
אך האם יש כאן למידה חדשנית? פורצת גבולות? האם השימוש בטאבלט כספר הוא הייעוד שלו? אני חושבת שהתשובה היא לא!. בתוכנית זו אין חדשנות פדגוגית, הטאבלט אינו משמש כמנוף לקראת הכנת הבוגר לחיים עתידיים.
סביבת הלמידה השתנתה אך ההוראה נשארה כפי שהיא ובשל כך להערכתי הפרויקט הזה לא יצליח.
כיצד ניתן להשתמש בסביבת למידה כמנוף לחדשנות ? במאמר בכתב העת "אאוריקה" ניתן לקרוא את התשובה לשאלה הזו
http://www.matar.ac.il/eureka/newspaper30/docs/05.pdf.
השאלות שהעלת מאד נכונות
השבמחק