יום חמישי, 24 במאי 2012

בית ספר אידאלי , האם יש כזה דבר?

בקורס של ד"ר גילה עצמון לוי"מדעי החינוך במאה ה-21" קיבלנו משימה, להציג בצורה יצירתית את החזון שלנו לבית הספר אידאלי.
המשימה נראתה לי בהתחלה מאד פשוטה , הצגתי שאלה בפורום הורים לילדים ביסודי: זו היתה השאלה: (קישור לשירשור)
"איך אתם רואים את בית הספר האידאלי שלכם? אני מתכוונת לבית הספר היסודי. אני עושה עבודה ורוצה לשמוע רעיונות . מה ילמדו ? מה יהיה שונה? "
חשבתי שההורים בפורום יציעו רעיונות שלא חשבתי עליהם ויעזרו לי בכיוונים אחרים שאני כמורה לא רואה.
בהתחלה אכן קיבלתי תשובות עם רעיונות מענינים, אך לאט לאט הסתבר שהרעיון האידאלי של הורה א', עבור הורה ב' הוא גהנום .
הורה אחד סבור שיש לתת לילדים זכות בחירה רבה , הורה אחר סבור שזכות בחירה כזו אינה מתאימה לילדים בגילאים הצעירים והיא תוביל לכאוס ולבורות.
משתתף בשם מחשבות  כותב :שדמוקרטיה וחינוך (השכלה) אינם הולכים יד ביד והם תמיד דבר והיפוכו. אין דבר רע יותר מלתת לתלמיד זכות בחירה. מכיתה ה' ומעלה, אולי, ממש אולי, אפשר לתת לילדים קצת בחירה בדרך של הרחבה. אפשר לבחור דברים מרחיבי אופקים כמו גאוגרפיה, כלכלה, אמנות ודומיהם ובטח לא דרבוקה וג'גלינג. 


השרשור הפך למעניין מאד רב גווני ועם המון דעות , בית ספר אידאלי עבור כל הורה הוא משהו אחר לגמרי .
אני חושבת שזה בעצם משקף את חוסר שביעות הרצון של הורים ממערכת החינוך  . לכל אחד יש השקפה אחרת וכל שינוי שנעשה במערכת יוביל להתנגדות של הורים שונים.
חלק מההורים בעד שיעורי בית חלק אחר חושב שזה עונש, חלק בעד משמעת נוקשה וחלק אחר בעד חופש . 

את ההשקפה שלי לגבי מהו בית ספר אידאלי ביטאתי  יחד עם חברתי לצוות פנינה, בצורת פרסומת לבית ספר דמיוני . קראנו לבית הספר "חלום  לעתיד"  ובחרנו את הססמא :חולמים ומגשימים. הצגנו את עיקרי השקפתנו וקראנו לילדים ולהורים לבוא ולהרשם. מענין אם אכן במציאות היו נרשמים ילדים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה