יום חמישי, 19 ביולי 2012

איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד (חלק ב)

אנו מדברים רבות על הצורך בשינוי , על מעבר ללמידה חדשנית ויצירתית , על הכנת הלומד למאה העשרים ואחת . ברור לנו היום שלא ידוע ולא ברור מה יהיו מקצועות העתיד. אנו יודעים שצריך לעשות שינוי.
איך עושים זאת ? איך אפשר לנהל שיעור בו הילדים פעילים יותר, חוקרים יותר ? איך המורה הנמצאת בכיתה מיישמת את התאוריה הלכה למעשה?
ראשית נראה מה הן  אותן מיומנויות. 
באתר של מחוז צפון ניתן לראות מה הן המיומניות שאנו שואפים להעניק לתלמידים שלנו.

https://sites.google.com/a/tzafonet.org.il/thought/ptyhh/121

בשיעור - "הערכת טכנולגיה מידע וידע " הציגה בפנינו ד"ר ליאת אייל את חרוט ההתנסות של Dale.   בחרוט זה דרך הלימוד שנמצאת בחלק העליון היא הדרך שאותה שוכחים הכי מהר (הצגת טקסט) . ובחלק התחתון זו הדרך שבה זוכרים טוב יותר.

השאיפה היא לראות את הילדים כמה שפחות סבילים בשיעור , ילדים שלומדים בכוחות עצמם. המורה חייב להיות נוכח כדי לכוון וכדי להציע את הכלים ואת החומר הלימודי ,  אך הילדים הם אלה שצריכים לחפש את המידע ולהתנסות כמה שיותר.



אני רוצה להציע דרך נוספת ללימוד- יצירת סרטונים .
בעזרת האפליקציה : pow toon 
זוהי אפליקציה יחסית חדשה המאפשרת תוך זמן קצר להכין סרטון מונפש. 

באמצעות היישום, הילדים יטפלו  במידע כתוב ויהפכו אותו למידע אינטראקטיבי , הפעילות עצמה מהנה וגורמת להם להפיק את העיקר מהטקסט הכתוב . 
לדוגמא בשיעור מדעים בנושא תזונה נכונה או כושר גופני, הילדים יקבלו טקסט כתוב ויהפכו אותו לסרטון, 
ניתן לראות שבשיעור כזה יש מענה לאותן מיומנויות שאנו רוצים לפתח :

1. טיפול במידע דיגיטלי
2. ניהול המידע והפיכתו לידע אישי של הלומד
3. אוריינות  טכנולוגית 
4. חשיבה יצירתית
5. חשיבה ביקורתית
6. פתרון בעיות וקבלת החלטות
7. יכולת לשתף פעולה בצוות.
8. יכולת תקשורת טובה
9. יכולת הצגה אפקטיבית.
10. לומד יצירתי , סקרן, עצמאי

התחלתי לייצר סרטון בנושא מיומנויות , הסרטון עדין לא גמור , אך אפשר לראות את הפוטנציאל של הכלי.


לסיום אני רוצה להשתמש במשפט  במאמר שקראתי שאומר בעצם הכל :

Less is more. Teach less, learn more.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה