יום חמישי, 10 במאי 2012

כלים טכנולוגיים לעזרת המורה




במסגרת הלימודים שלי אני נתקלת במגוון כלים חדשניים ללמידה. כל כלי חדש מביא עמו רוח רעננה ורעיונות חדשים.
אני אוהבת להתנסות בכלים חדשים ואני מוצאת את עצמי מחפשת כלים חדשים מדי יום.
כשאני מוצאת כלי חדש אני מתחילה ללמוד אותו ומיד חושבת איך ניתן לעבוד איתו בכיתה.
אני שואלת  את עצמי האם העושר הרב של הכלים מתאים לכולם? האם חשיפה של כל כך הרבה כלים מתאימה למורים?
אני חושבת שהתשובה היא לא!
רוב המורים נבהלים מיישומים טכנולוגים ולכן יש לחשוף אותם במשנה זהירות.  יש מורים שחשיפה רבה מדי תבריח אותם ותגרום להם לשיתוק. המורים הם מהגרים דיגיטליים והשליטה שלהם מחייבת למידה והתנסות. זאת בניגוד לילדים שיכולים להכנס ליישום חדש לא להכיר אותו ותוך זמן קצר לשלוט ביישום.
הנה שני יישומים שהכרתי השבוע ונראו לי מעניינים  ומועילים:
היישום הראשון מאפשר ליצור תרשים זרימה ע"י מספר משתמשים שנמצאים במקומות שונים, בנוסף ניתן  במקביל לשוחח עם אותם אנשים בצ'ט ולארגן יחד את התרשים. זהו כלי נפלא שמתאים לשכבה הבוגרת של בית הספר היסודי לחטיבת הבינים ולתיכון.
https://cacoo.com/tour


היישום השני מאפשר ליצור פלקטים מעוצבים בצורה מקצועית . ניתן לסכם עם הכלי נושא למידה.
http://www.glogster.com/dashboard/pulse



2 תגובות:

  1. כאשר אני נחשפת ומנסה כלי דיגיטלי חדש שהוא מוצלח לדעתי, אני "רק" מספרת עליו למורים חברי לעבודה.
    כך אני מגרה ויוצרת ענין ראשוני.
    המורים כבר מבינים שאינם יכולים להשאר מאחור ומבקשים לראות הדגמה. מכאן הדרך כבר נסללת, גם אם לאט, לשימוש בכלי.
    דוגמא בולטת היא השימוש בלו"א: בשנה הראשונה היינו 2-3 מורים בודדים שגילו התלהבות והחלו לבנות יחידות שיעור משולבות לו"א. הרוב הכמעט מוחלט של שאר המורים גילה התנגדות וחוסר ענין. אט אט, כשהראתי לחברי דוגמאות ליחידות שיעור שבניתי המשלבות את הכלי בהוראה/למידה, החלו מעט "להעיז" להכנס לעבוד בכלי.
    אודה ואוסיף שזרז נוסף היה המנהל החדש שהגיע השנה לבית ספרנו והודיע שעד שנה"ל הבאה, חייב יהיה כל מורה להשתמש בכלי במהלך עבודתו.
    מה קודם למה - גילוי העניין ההדרגתי מצד המורים או הכרזת המנהל? אינני יודעת ולדעתי גם לא הכי חשוב.
    חשובה היא התוצאה.

    השבמחק
  2. אני חושבת שהשילוב בין הסקרנות לחובה גורמים למורים להכנס ולהשתמש בכלים החדשים.

    יש מורים שאוהבים כלים חדשים ויש כאלה שרק אם יכריחו אותם הם ישתמשו.
    דרך אגב לא הכרתי את הקיצור לו"א עכשיו אני יודעת שזה לוח אינטארקטיבי.

    השבמחק