יום חמישי, 17 במאי 2012

פורטל התוכן החינוכי של משרד החינוך, חלון לגופים מסחריים?

משרד החינוך השיק פורטל שבו מרוכזים חומרי למידה בנושאים שונים לבתי הספר.


אתר הפורטל
על פי אתר מסע :

"מטרתו של הפורטל הגדול להוות שער נגיש אל שפע המידע הקיים ברשת תוך כדי שיקוף המידע ממספר זוויות, כך שבכל חיפוש אחר מידע תתקבל תמונה רחבה יותר אודותיו."
בפורטל יש חומרי הוראה רבים , מערכי שיעור , מורים יכולים לשתף בידע שלהם מורים אחרים. 
בפורטל חומרים שפותחו במשרד החינוך וחומרים שפותחו במוסדות חינוכיים שונים.
מערכת החיפוש  נוחה מאד ומסודרת ע"פ מקצועות וכיתות ויש בה חומרים מתוכנית הלימודים. משרד החינוך מבקר את התכנים ומאשר אותם.
כשראיתי לראשונה את הפורטל שמחתי מאד . סוף סוף החומרים מסודרים מערכת החיפוש נוחה והכל נגיש. 
אני מלמדת מתמטיקה בכיתה ג' והגעתי אל נושא הסימטריה הסיבובית , חיפשתי את הנושא בפורטל המדובר  ומצאתי מגוון אפשרויות ,  שמחתי לרגע,  אך לאכזבתי כל פעילות שהיתה ברשימה הינה  של גוף פרטי מסחרי בתשלום. 
פתחתי את כל הפעיליות בנושא ולא מצאתי ולו פעילות אחת בחינם. חיפשתי נושאים אחרים שאותם אני מלמדת, וגם בהם כל הפעיליות היו בתשלום.
התאכזבתי מאד, ברור שאין בכוונתי לשלם עבור הפעיליות האלו. כתבתי מכתב באתר הנ"ל ובו התלוננתי על כך שכל הנושאים שחיפשתי הם בתשלום, אף אחד לא טרח לענות לי.
 אני חושבת שמשרד החינוך  אינו יכול להרשות לעצמו להשיק אתר שכולו בתשלום , המורים לא אמורים לשלם עבור פעילויות ואם הפעילויות שייכות לגופים פרטיים מסחרים הם לא אמורים להופיע באתר כזה.
לא ניתן לקרוא לחומרים "חומרים נגישים "אם הם בתשלום.
הפורטל כולו צריך להיות נגיש לכל המורים, חומרים בתשלום אינם צריכים להופיע בו , במקום זאת יש לעודד מורים לפתח יחידות למידה ולפרסם אותם לחילופין ניתן להשתמש בחומרים מעולים שמתפרסמים בחו"ל .

פינת היישומים הטכנולוגיים שמצאתי השבוע: לימוד סימטריה שיקופית וסיבובית
                                                                   מנוע חיפוש למורים 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה