יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

מהו מורה איכותי ?





בקורס של ד"ר ליאת אייל " הערכת טכנולוגיות מידע וידע " נתבקשנו לנסח 5  שאלות אישיות כלפי עצמנו שיאפשרו לנו להעריך שיעור שלמדנו משולב טכנולוגיה . שאלות אלו יכוונו אותנו לעבר תכנון איכותי של ההוראה.
למדנו להכיר את מודל ה-TPACK. 
http://www.tpack.org/

בדקנו מה חושבים ההורים, שאלנו אותם "מהו מורה איכותי לדעתכם?" ובמקביל כל אחת מחברות הצוות שלנו רשמה את השאלות שלה .

את הנתונים סיכמתי  בסרטון שמראה את ההבדל בין המודל של מורה איכותי אותו ההורים רוצים לראות והמודל שאותו אנו המורות רוצות לראות. 
(יש להמתין מספר שניות עד שהסרטון עולה)




הצגנו בכיתה את הסרטון והתפתח דיון מעניין. בדיון, הסטודנטיות, שרובן מורות דיברו על האכזבה שלהן ממה שההורים אמרו. לדעתן ההורים רוצים מורים מאד סמכותיים , בעלי ידע , עם חוש הומור , הם מתגעגעים למורים של פעם שניהלו ביד רמה את השיעורים. לדעת חלק מהמורות עובדה זו נובעת מחוסר היכולת של ההורים להציב גבולות בבית.  דעה נוספת היתה שההורים מדברים ממקום של שיפור המצב הקיים .



אני חושבת שהמקום של המורה צריך להשתנות , השיעורים צריכים להיות טכנולוגיים יותר, המורה צריך להיות מכוון ומדריך.






2 תגובות:

  1. חוה שלום וברכה,
    אנו שי שבו וצוריאל צוף סטודנטים לתואר שני במכללה, וביקורנו בבלוג שלך נובע מתוך מטלה שניתנה לנו בקורס תקשוב ולמידה.
    הבלוג שלך הוא ש"קרץ" לנו מתוך רשימת הבלוגים שניתנה לנו מאחר והוא מדבר על נושא שיקר לליבנו מאוד, הן כהורים לילדים בגילאי הגן וביה"ס והן כאנשי מקצוע במערכת החינוכית.
    הפוסט האחרון שלך בבלוג עוסק בנושא מיהו מורה איכותי?
    זהו נושא טעון מאוד בייחוד במערכה מורים-הורים, המצופה מהמורים של היום הוא להיות מורים בעלי חזון ומוטיבציה, לצפון בחובם ידע בלתי נדלה ולפזז בין אינספור כובעים של יצירתיות, חוש הומור, ייעוץ חינוכי/פסיכולוגי/קולינרי/אופנתי, ותסלחו לנו על האופי המעט אירוני...
    לצערנו ההורים תולים היום את כל יהבם על המורים והמחנכים במערכת החינוך, כך שלצד שעות המחנך שמימלא לא מספיקות לנו, עלינו להיות "שוטר בגן הילדים", מחנך, אוזן קשבת ולהעביר בין היתר גם חומר מקצועי...ייתכן כי אם ההורים יצאו מתוך המחשבה כי גבולות וערכים - זהו תפקידו של בית הספר, ויכירו במאמצים העילאיים המושקעים על ידנו כמורים, העבודה בשטח תהיה קצת יותר קלה

    השבמחק
  2. שי וצוריאל שלום
    אני שמחה שנכנסתם לבלוג שלי.
    אני חושבת שאתם צודקים. אחד מהדברים שעלו בשיעור שבו הצגנו את הסרטון זו תחושה של הסטודנטיות /מורות שההורים עובדים שעות מרובות מאד והם רוצים שהילדים יקבלו הכל בבית הספר.
    הנושא של הגבולות הוא מאד רלוונטי משום שיש תחושה שבגלל שחלק מההורים עובדים כל כך הרבה שעות הם מגיעים הביתה ורוצים לבלות שעות איכות עם הילדים דבר שפוגע בגבולות שהם מציבים.

    השבמחק