יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

מחשבות על לימודי אנגלית בבית הספר






שנת הלימודים תפתח ביום שני הקרוב. אלפי מורים ותלמידים ילכו נרגשים לבית הספר לעוד שנה של לימודים. 
מה הם ילמדו בבית הספר? האם אנו באמת יודעים מה הם צריכים ללמוד? האם אנו יודעים למה אנו צריכים להכין אותם?


אומרים שבית הספר הוא כמעט הדבר היחיד שלא השתנה במאה השנים האחרונות.  
הילדים הלומדים היום בבית הספר כנראה  יעבדו בארגונים גדולים , הם יעבדו בצוותי עבודה , חשוב שהם יהיו יצירתיים , בעלי רעיונות מענינים . הם יהיו חייבים לדעת לתקשר עם חבריהם לעבודה שישבו במדינה אחרת .
רוב המידע באינטרנט נכתב בשפה האנגלית. רוב המאמרים האקדמים והמחקרים  נכתבו באנגלית  סטודנט ייאלץ לקרוא מאות מאמרים באנגלית כדי לקבל את התואר המיוחל. 
נושא זה מתקשר לפער הדיגטלי שעליו למדנו בקורס של ד"ר חגית מישר טל . בוגרי בית הספר שידעו אנגלית ברמה טובה יצברו פער על בוגרי בית ספר שהאנגלית שלהם בינונית ומטה. 
גם במחקר - ישראלים  בעידן הדיגיטלי דובר על כך שהישראלי הממוצע משתמש במידע בשפה העברית ואינו נחשף למידע בשפה האנגלית.



אחד הדברים שאנו צריכים לעשות הוא לתגבר את לימודי האנגלית. להכפיל את השעות שבהם מלמדים שפה זו בבית הספר . להתחיל כבר מהגן, לחשוף את התלמידים לאתרים באנגלית , לאפשר להם להתמודד עם הוראות, לחפש מידע, לכתוב, לנהל שיחות באנגלית. 
אפשר לתת לילדים להתנסות בקשר עם ילדים בעולם , האינטרט מאפשר זאת היום בצורה קלה יחסית. טוב תעשה מורה לאנגלית בכתות הגבוהות של בית הספר היסודי אם תיצור קשר עם עמיתה במדינה אחרת ותנהיג קשר רציף באנגלית עם תלמידים בגילאים דומים . קשר זה יכול להיות סביב נושאי ענין משותפים בפורמים, בפייסבוק , בסקייפ או בכל צורה דיגטלית אחרת. 
ילדים שלא ידעו אנגלית ברמה טובה יתקשו להשתלב בארגונים ובמקומות עבודה איכותיים . יתקשו להשלים לימודים אקדמאיים , תפקידנו לדאוג לכך שהם יגמרו את בית הספר שהם מפטפטים , כותבים וקוראים באנגלית ברמה מעולה.


קישור




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה