יום חמישי, 3 במאי 2012

איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד?




זו שאלה שאנחנו שואלים את עצמנו רבות. רוב הילדים יעידו על עצמם שהם לא אוהבים ללמוד. קשה להם לשבת יום שלם בכיתה ולהקשיב למורה.
הבן שלי בכיתה ט' הולך כל יום לבית הספר , יושב 7 שעות על כסא ומקשיב למורות מדברות.  המורות אצלו בבית הספר עובדות בעיקר על הערוץ השמיעתי , הוא חוזר הביתה ולא ממש זוכר מה הן אמרו ומה למד היום בבית הספר. הוא יודע שמשעמם לו וקשה לו להקשיב למורה.
למידה פעילה בהחלט גורמת לילדים הנאה  מהלימודים. אני חושבת שאנחנו המורים צריכים כל הזמן למצוא כלים חדשים כדי לעניין את הילדים. וכשמצאנו כלי כזה להביא  אותו מיד לשימוש הילדים.
רוב המורים חוששים מכלים טכנולוגים כי הם רוצים לשלוט בכלי לפני שהם מביאים אותו לילדים. אני חושבת שאפשר לחשוף את  הילדים לכלים גם אם אין למורה שליטה מלאה בהם.  הילדים שלנו הם אשפי המחשב והאינטרנט והם ישלטו בתוכנות שנביא גם אם לא לימדנו אותם בדיוק איך להשתמש. הלמידה תהפוך לחווייתית ומהנה יותר. המורה לא חייב לשלוט באופן מלא ומותר לו לבקש מהילדים לעזור אחד לשני. כשהמורים לא יפחדו לחשוף את הילדים לכלים טכנולוגים הם יתנו לתלמידים להתנסות בכלים חדשים ומהנים.

אני רוצה לערוך לכם הכרות עם כלי מקסים שהכרתי במסגרת הלימודים.
הווקי- כניסה לאתר

זהו כל שמאפשר יצירת שיעורים ע"י דמות מדברת, את הדמות ניתן להוסיף לאתר , לשלוח בדואר אלקטרוני , להוסיף לפייסבוק ואפילו להוסיף לבלוג.
הכלי הזה שאב אותי , יום שלם התעסקתי בליצור דמויות מדברות.
כשהילדים הפרטיים שלי  ראו במה אני מתעסקת הם התלהבו מאד ויצרו גם הם סרטונים .


הנה דמות שיצרתי עבור אתר מתוקשב במדעים העוסק בסביבות חיים של בעלי חיים.
קאולה נותנת הוראות לעבודה (יש ללחוץ על כפתור המשולש כדי לשמוע את הדיבוב)


ניתן לשלב את הדמויות האלו בלימוד חומר חדש , קריאת  הוראות עבודה, הסבר לילדים שאינם קוראים  אך בעיקר לתת לילדים לחקור נושא ליצור דמות ולסכם את הנושא בעזרת דמות מצוירת.







2 תגובות:

  1. אין לי ספק חווה שכאשר התלמיד פעיל בלמידה ובעידן שלנו, כאשר ההוראה/למידה משולבת גאדג'טים חדשים, התלמידים מגלים יותר ענין מצד התלמיד.
    דוגמא: בקרוב תתקיים בבית ספרי תחרות כשרונות צעירים. פתחתי "לוח מודעות" חדש באתר LINO ובו הזמנתי את תלמידי כיתתי להציג מועמדות. הגאדג'ט לכשעצמו כבר יצר התלהבות ראשונית אצל התלמידים.

    השבמחק
  2. פנינה תודה על התגובה.

    השבמחק